Història de l'escola i de la Fundació Llor

El Llor és un col·legi concertat de Sant Boi, que va néixer l’any 1974 impulsat per un grup de Pares i Mares i de professionals de l’educació, a fi de respondre a les necessitats educatives de les famílies de Sant Boi i el Baix Llobregat a mitjans dels anys 70.

Inicialment el LLOR adopta la figura jurídica de SOCIETAT COOPERATIVA amb el Consell Rector com a responsable de la seva organització i gestió. S’inspira en una visió humanista de l’educació; un dret fonamental per l’assoliment d’altres drets humans, com ara la pau, la justícia social, la dignitat humana i el desenvolupament sostenible.

La seva activitat educativa la realitza principalment des del Col·legi i l’Escola Esportiva LLOR.

En 1997, la mateixa Cooperativa inscriu al Registre d’Entitats Jurídiques la FUNDACIÓ LLOR que, des de llavors, dirigeix i gestiona la Institució, amb el Patronat al capdavant i amb la col·laboració de la Direcció, dels Equips Educatius del Col·legi, de l’Escola Esportiva, i dels Equips Professionals de Serveis, amb una gran implicació de tots els estaments de la Comunitat Educativa.

Missió de l'escola: Preparar per a la vida

La Fundació Llor és una escola concertada de Sant Boi, compromesa amb la inclusió i arrelada a la història i cultura de Catalunya. Acompanya més de mil famílies en l’educació dels seus fills i filles, des d’Infantil fins al Batxillerat, oferint una formació cultural i acadèmica sòlida. A través d’un ampli ventall d’activitats i programes, promou el desenvolupament integral de l’alumnat, amb l’objectiu que siguin persones autònomes, plenes de valors i compromeses amb una societat més justa i inclusiva.

Equip educatiu compromès amb el projecte

Els equips professionals del Col·legi i de l’Escola Esportiva, responsables de l’aplicació i l’adaptació del Projecte Educatiu, atenen de manera personalitzada cada estudiant, tenint en compte els seus interessos i característiques individuals. Utilitzen metodologies d’ensenyament-aprenentatge fonamentades en els avenços de la neurociència i la pedagogia actual, que tenen present com aprenen realment els alumnes. Alhora, mantenen una actitud oberta a la col·laboració i a la interacció amb altres escoles i entitats, fet que els permet donar una resposta més completa als requeriments intel·lectuals, emocionals, físics i ètics de l’alumnat.

Aprenentatges avançats i arrelats al món real

En l’àmbit dels idiomes estrangers, l’escola compta amb la col·laboració d’organitzacions que promouen l’aprenentatge de llengües com l’anglès, l’alemany, el francès i el xinès. També impulsa intercanvis i programes internacionals amb països com Alemanya, Anglaterra i la Xina, fet que contribueix a consolidar-nos com una escola concertada plurilingüe a Sant Boi.

Els recursos tecnològics formen part integral del nostre Projecte Educatiu com a eines que faciliten l’accés dels estudiants a una gran diversitat de fonts d’informació. A través del seu ús correcte i responsable, es fomenta la capacitat de discerniment crític, alhora que es desenvolupa la competència digital, imprescindible per accedir al coneixement, comunicar-se eficaçment i potenciar altres competències transversals.

L’esport està a l’ADN del projecte, tant pel que fa a la pràctica de l’activitat física i l’adopció d’hàbits saludables com per la transmissió dels valors inherents a l’esport: esforç, superació, respecte i treball en equip.

Pel que fa a l’orientació i la formació, l’escola manté convenis amb universitats i entitats especialitzades que permeten desenvolupar programes d’orientació professional, formació docent, jornades tecnològiques i de recerca, així com l’atorgament de beques a l’alumnat.

En l’àmbit de la solidaritat i la cooperació, l’escola promou la participació activa dels estudiants en projectes socials dins i fora del centre: visites a llars de gent gran, col·laboració amb hospitals i fundacions, i campanyes amb organitzacions com la Creu Roja o la Fundació Vicenç Ferrer. Destaca, també, l’acord amb la Fundació Cruyff, gràcies al qual es cedeixen espais esportius per a activitats adaptades amb infants i joves amb discapacitat.

Oberts a la implicació d'altres entitats educatives

Des de l’any 2011, el Llor forma part de la xarxa d’Escoles TR@MS, una aliança que agrupa una vintena de centres educatius d’arreu de Catalunya reconeguts per ser pioners en la incorporació de les Tecnologies de la Comunicació a les metodologies d’aprenentatge. Aquesta integració reforça el nostre compromís amb la innovació educativa i la millora contínua de la pràctica docent.

Amb aquestes aliances, estudiants i professorat del Llor participen en projectes col·laboratius, promouen la formació contínua del personal docent i cerquen solucions innovadores als reptes actuals de l’educació. A més, l’escola està adherida al Col·legi de Doctors i Llicenciats, a l’Agrupació Escolar Catalana i a la xarxa Escola Nova 21. La participació en aquestes xarxes capdavanteres ens permet compartir bones pràctiques, impulsar programes de formació i prendre part en iniciatives educatives i projectes internacionals que contribueixen a la millora constant del nostre projecte pedagògic.

Compromesos amb el progrés de cada estudiant

Més enllà de les avaluacions externes (Competències Bàsiques, PISA, PAU) i dels sistemes de gestió de qualitat (ISO 9001, ISO 14001, EMAS III), l’escola concertada Llor desplega un procés d’avaluació formativa i contínua orientat a l’acompanyament personalitzat de cada estudiant. Aquest procés té com a finalitat guarir i orientar l’aprenentatge, permetent als alumnes desenvolupar les seves competències en totes les dimensions: cognitiva, física, social i emocional, en un marc d’autoconeixement i superació constant.

La participació proactiva dels estudiants en la vida de l’escola, valorant l’atenció personalitzada i l’acompanyament que reben, és un dels indicadors clau de la qualitat educativa del Llor. Aquesta implicació, sumada a la comunicació constant amb les famílies, els bons resultats acadèmics, el seguiment acurat de la inserció dels alumnes a la universitat i al món professional, així com les enquestes de satisfacció i els suggeriments recollits, constitueixen un valuós retorn d’informació que impulsa la millora contínua del projecte educatiu.

En aquest marc de millora i innovació, des del curs 2019-2020 s’han establert diversos convenis de col·laboració:

  • Amb la Universitat La Salle, per impulsar la participació dels nostres alumnes en programes com EduEmprèn, centrat en l’emprenedoria social, i per a la creació d’un FABLAB equipat amb tecnologia capdavantera.

  • Amb el Parc Sanitari Sant Joan de Déu, per desenvolupar un programa de pràctiques del Batxillerat Científic, que permet als estudiants conèixer de prop els diferents departaments i especialitats mèdiques i de salut mental.

  • Amb Zeno Quantum, per implementar un programa d’entrenament competencial d’alt rendiment adreçat als alumnes de Batxillerat. El projecte culmina amb la presentació de propostes innovadores davant d’empreses i institucions andorranes que han d’afrontar transformacions en àmbits com el crèdit, la comunicació, l’esport o les macroestructures.

A més, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha reconegut la Fundació Llor amb el segell d’innovació educativa, una validació que referma el nostre compromís amb una educació transformadora, connectada amb el món real i els reptes del futur.