El Departament D’orientació i Psicopedagogia és un servei intern que s’encarrega de l’orientació educativa, emocional, psicopedagògica i acadèmica de la comunitat educativa. Es troba present en totes les etapes i les metodologies que s’imparteixen al Llor.

El funcionament es regeix atenent al DECRET 150/2017, de 17 d’octubre, que regula l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, oferint oportunitats d’aprenentatges reals en el context educatiu ordinari.

Alumnes

L’objectiu principal del nostre equip d’orientació és acompanyar l’alumnat de manera integral durant tota la seva etapa escolar.

  • Aquest acompanyament es concreta en diverses línies d’actuació:
  • Seguiment individualitzat i intervenció específica amb l’alumnat amb Necessitats Educatives Específiques.

  • Foment de mesures de suport universal a l’aula mitjançant el model DUA (Disseny Universal per a l’Aprenentatge).

  • Enriquiment curricular dins l’aula amb racons de treball basats en les intel·ligències múltiples, com el Racó dels Reptes, el programa Experts o el programa CREIX.

  • Detecció i avaluació psicopedagògica de l’alumnat.

  • Coordinació del programa de Tutoria d’Orientació Professional (TOC).

  • Participació activa en programes de convivència escolar.

  • Organització de tallers preventius i de reforç, com logopèdia, habilitats socials, lectoescriptura, planificació, entre d’altres.

  • Treball en xarxa amb entitats externes com EAP, UEC, Serveis Socials, CREETDIC, CSMIJ i ONCE.

Famílies

Les famílies són una peça clau per garantir un entorn d’aprenentatge i desenvolupament integral dels infants. Des del DOIP treballem per establir vincles de confiança amb les famílies, afavorint espais de comunicació i oferint un acompanyament proper i global al llarg de tota l’etapa educativa.

  • Assessorament i seguiment de casos amb NEE , trastorns d’aprenentatge i altes capacitats, entre d’altres.
  • Educació Infantil: Xerrada de Pares a P3 sobre: “Normes i límits educatius” i Escola de pares en P4 i P5 (sessions segons interès famílies) en col·laboració servei d’infermeria.
  • Devolució resultats tests psicomètrics a 3r i 6è de Primària.
  • Xerrades divulgatives, amb l’objectiu de dotar-los d’eines de gestió en vers la tecnologia ( ús/abús).
  • Comunicacions mensuals d’enllaços i temàtiques d’interès.

Suport al professorat

El DOIP valora l’empenta i la creativitat pròpia del claustre de professors del Llor. Treballem a acollir les noves metodologies, treballar en consonància als valors de Llor i fomentar un entorn de treball proper mitjançant:

  • Acompanyament individualitzat, reunions periòdiques i treballar en col·laboració en les entrevistes de tutoria.
  • Coordinació amb els tutors en el disseny dels PIs dels alumnes amb dictamen o informe tècnic de l’EAP o informe diagnòstic de psicòleg extern, d’acord amb la resolució ENS/1544/2013, de 10 de juliol, de l’atenció educativa a l’alumnat amb trastorns d’aprenentatge.
  • Acompanyament dels equips docents en el desplegament de la metodologia d’avaluació per projectes.
  • Suport al PAT (Pla d’Actuació Tutorial) a demanda o bé, proposant recursos d’interès.
  • Assessorament a serveis interns com L’Escola Esportiva, el Servei de Menjador i l’escola de Música. S’estableixen reunions d’intercanvi on es comenten pautes concretes segons l’alumnat que atenen.