Inici > Notícies > Associació d’Escoles Vincula

Associació d’Escoles Vincula

Què és l’Associació d’Escoles Vincula? L’Associació d’Escoles Vincula neix de la necessitat d’acostar i fer dialogar els mons de la salut i l’educació. La Fundació Llor és un dels socis fundadors juntament amb l’Escola Betània Patmos de Barcelona, l’Escola Daina-Isard d’Olesa de Montserrat, l’Escola IPSI de Barcelona, l’Escola Joviat de Manresa, l’Escola Meritxell de Mataró i l’Escola Puigcerver de Reus. Finalitats de l’Associació
  • Obrir una nova via de model educatiu basat en l’excel·lència, la projecció internacional, la sostenibilitat i l’humanisme.
  • Aconseguir ser un grup de referència en formació, pedagogia i gestió.
  • Compartir les experiències i bones pràctiques adquirides en cadascuna de les escoles associades.
  • Ampliar la diversitat d’eines formatives i de dispositius.
  • Dissenyar dinàmiques qualificadores que afavoreixin l’assoliment dels objectius.
  • Difondre els objectius a administracions competents, agents socials, empreses, usuaris i altres entitats per establir un marc de col·laboració.
  • Internacionalitzar els projectes educatius propis com a instruments clau en la mobilitat dels ciutadans europeus.
  • Aprofitar les sinergies d’implementació de polítiques administratives i de gestió pedagògica.
  • Excloure activitats amb afany de lucre.
  Quins projectes i activitats es duen a terme a l’Associació Vincula?
L’associació treballa mitjançant projectes i en els que hi participen totes les escoles membres.
L’últim projecte s’inicia degut a un augment de les patologies de salut mental entre infants i joves. La pandèmia ha aguditzat aquestes problemàtiques. Davant d’aquesta situació s’ha posat de manifest la necessitat de donar solució amb el projecte GENERACIÓ ALFA.
El projecte GENERACIÓ ALFA liderat per l’Associació d’Escoles Vincula i l’Hospital Clínic de Barcelona ha estat una proposta de gran valor social que té per objectiu oferir un espai per compartir continguts d’interès per a diferents àmbits comunitaris com la família, l’escola, els centres de salut i els serveis socials, entre d’altres.
Objectius del projecte: 1. Generar un teixit social de coneixement i per això:
  • Preveure les necessitats d’ambdós sistemes
  • Elaborar contingut per part d’experts clínics
  • Facilitar un espai d’autoformació continuada i actualització de coneixement pels educadors
2. Treballar de forma preventiva a les escoles per promoure hàbits saludables i:
  • Orientar en la detecció d’aquestes problemàtiques a les escoles
3. Millorar la pràctica educativa davant diferents patologies i:
  • Elaborar protocols d’intervenció
  • Afavorir l’acompanyament de les famílies
  • Identificar necessitats no cobertes d’estudiants i les seves famílies que poden ajudar a millorar el procés assistencial de l’Hospital Clínic