A la nostra escola, cada infant és el centre de l’aprenentatge, i apostem per un acompanyament emocional i tutorial de qualitat per afavorir el seu creixement equilibrat i segur. Ens preocupem tant pel benestar emocional com pels coneixements acadèmics, ja que un infant que se sent escoltat i comprès pot aprendre amb confiança. L’equip d’educadores ofereix un acompanyament individualitzat, creant un espai segur per a l’expressió emocional i ajudant els nens a identificar i gestionar les seves emocions fomentant, així, la seva autoestima.

Fem servir diferents propostes d’aprenentatge per afavorir el desenvolupament integral, prioritzant les metodologies actives, ja que permeten la llibertat de moviment dels infants: 

METODOLOGIA

Ambients d'aprenentatge

Són espais dinàmics que connecten els infants amb la natura i els ajuden a desenvolupar-se de manera integral. Cada activitat, ja sigui relacionada amb l’hort, l’art, la ciència, les matemàtiques, el joc simbòlic o altres espais creatius, facilita no només l’aprenentatge de continguts acadèmics sinó també el treball cooperatiu entre els més grans i els més petits.

METODOLOGIA

Aprenentatge Basat en Projectes

Aprenentatge Actiu amb la participació de les Famílies.

A infantil, els projectes es dissenyen a partir dels interessos dels infants, que poden triar temes que els apassionin.  Altres temes també són proposats per l’escola, com les festes o les estacions de l’any. Les famílies hi participen activament, aportant coneixements, materials o col·laborant en activitats com tallers i sortides. Això enriqueix l’aprenentatge i reforça el vincle entre l’escola i la casa.

METODOLOGIA

Aula Oberta

Espai exterior on els infants tenen la llibertat de triar diferents jocs lúdics segons els seus interessos, atenent així les intel·ligències múltiples.

METODOLOGIA

Activitats Montessori

Consisteix en tenir l’ambient de l’aula preparat per l’infant amb materials disposats a la seva alçada per tal que puguin treballar de manera autònoma. Aquesta manera de treballar proporciona: autocontrol, concentració, paciència, respecte, seguretat, confiança, atendre la seva intel·ligència, cura de l’ambient, reforçar i/o ampliar coneixement i especialment autonomia.

I també... treball més dirigit

– La Rotllana (converses).

– Desdoblament (reforç/ampliació de les àrees de matemàtiques i llenguatge amb dues mestres a l’aula).