Metodologia de treball a Primària
A l’etapa d’Educació Primària, acompanyem els vostres fills i filles en una aventura d’aprenentatge basada en metodologies actives, globalitzadores i integradores. Creiem en una educació que connecta amb la diversitat de l’aula i que situa l’alumnat com a protagonista del seu propi procés de descobriment i creixement.
Treballem amb un currículum orientat al desenvolupament de competències essencials per a la vida, amb l’objectiu que cada estudiant es formi de manera integral. A cada pas del camí, potenciem les seves capacitats en diferents àmbits: motor, emocional, social i cultural. D’aquesta manera, no només adquireixen coneixements bàsics, sinó que també desenvolupen eines per construir un futur ple d’oportunitats.
Una de les nostres apostes metodològiques destacades és la codocència, que apliquem en sessions de llengua catalana i matemàtiques. Aquesta forma de treball col·laboratiu, amb dos mestres a l’aula, ens permet oferir una atenció més personalitzada i adaptar-nos millor al ritme i a les necessitats de cada alumne. A més, enriquim les sessions amb diverses perspectives pedagògiques, fent-les més dinàmiques i participatives.
El nostre equip docent, a través de l’acció tutorial, acompanya els nens i nenes en el seu creixement personal. Posant l’accent en les competències socials i emocionals, oferim un suport que els ajuda a entendre, expressar i gestionar les seves emocions, així com a establir relacions positives amb els altres. Aquestes habilitats no només són imprescindibles per al seu dia a dia, sinó que també els preparen per afrontar amb confiança els reptes que vindran.
A Primària, no només eduquem, sinó que creem una comunitat on cada infant se sent acollit, valorat i amb ganes d’aprendre. Junts, preparem els vostres fills i filles per ser protagonistes del seu futur.
METODOLOGIA
ACTIVITATS MONTESSORI
METODOLOGIA
ABJ (Aprenentatge basat en el joc)
Al Cicle Mitjà l’ABJ forma part de l’aprenentatge en algunes àrees. La seva finalitat és facilitar l’aprenentatge, mantenint l’atenció, la concentració i la motivació de l’alumnat. L’ús de jocs estructurats tenint un objectiu pedagògic per satisfer una necessitat educativa ens porta a “l’aprendre jugant”.
METODOLOGIA
ABP (Aprenentatge basat en projectes)
Al Cicle Superior es desenvolupen projectes de treball on de manera interdisciplinària es treballen les àrees de coneixement del medi social, art, música i l’educació en valors socials i cívics.
L’ABP es basa en un conjunt de tasques on es resol un repte mitjançant un procés d’investigació i/o creació, de manera força autònoma i amb treball cooperatiu, per tal de crear el producte final presentat a la resta de la comunitat.
ÀREES COMPLEMENTÀRIES (5H SETMANALS)
– Cicle Inicial (TIC -iPads, Netbooks, robòtica-, xinès/tallers de llengües: Llengua catalana i anglesa, Natació, Càlcul i Enginy i Comunicar-se)
– Cicle Mitjà (TIC -iPads, Netbooks, robòtica-, Natació, xinès/tallers de llengües: Llengua anglesa, Càlcul i Enginy)
– Cicle Superior (TIC, Natació, Tècniques de treball cooperatiu, Francès/Alemany i Xinès/expressió i creativitat)
DEPARTAMENT D'ANGLÈS
Ús d’aplicacions (Didakids, KoalaText,…), Teatre en anglès, English Week, participació en activitats intercentres de la Fundació Tr@ms, presentació a l’examen oficial de Cambridge “Flyers” a 6è de Primària,…
DEPARTAMENT DE MATEMÀTIQUES
Concurs de càlcul mental i problemes, didakids, proves Cangur, concurs de fotografia matemàtica ABEAM, Proves a l’Esprint i participació en concursos intercentres de la Fundació Tr@ms,…
DEPARTAMENT DE CATALÀ I CASTELLÀ
Pla lector, company lector, explica’m, contesnet, tr@mscriure, correu electrònic, concurs de Sant Jordi, Jocs Florals, animacions a la lectura, conta contes, concursos de lectura en veu alta,…