Llengües estrangeres

A la Secundària, tots els estudiants aprenen l’anglès a través de la immersió lingüística. L’aprenentatge és real i significatiu. Es treballen totes les competències lingüístiques de la llengua com són la comprensió lectora, la comprensió oral, la comprensió escrita i l’expressió oral.
L’alemany i el francès són les altres llengües estrangeres a l’escola i s’escullen de manera optativa des del 1r curs de l’ESO. (ESO i Batxillerat)

Certificats oficials

Els nois i noies de la Secundària treballen per adquirir el reconeixement oficial i extern del seu domini de les diferents llengües estrangeres. La universitat de Cambridge és l’organisme oficial encarregat de la certificació de l’anglès i el Goethe Institut de l’alemany

AICLE (Science i Social Science: Aprenentatge Integral de Continguts i Llengua Estrangera)

Els continguts de les ciències naturals i socials s’aprenen a través de l’anglès com a llengua vehicular. Aquest enfocament fa que l’ensenyament de l’idioma se situï al centre del procés d’aprenentatge fomentant l’adquisició d’aquest de forma natural i fluida sense deixar de banda els continguts propis de la matèria.

Entrepreneurship

A 4t d’ESO els i les alumnes reben una petita introducció al món empresarial, als seus conceptes i funcionament. S’imparteix en llengua anglesa perquè molt del material d’aquest àmbit el trobem en aquest idioma.

INTERNACIONALITZACIÓ

School Integration

Aquest programa permet els estudiants de 3r i 4t d’ESO viure una immersió lingüística i cultural a països anglòfons. Fomenten l’aprenentatge de la llengua així com el coneixement de la cultura i valors tal com la responsabilitat, la maduresa, l’autonomia o l’adaptabilitat. Vídeo

Estada cultural a Poole

Aquest viatge pretén ser un primer contacte amb la cultura anglesa i permet els estudiants de 2n d’ESO conèixer gran part del sud d’Anglaterra mentre conviuen amb famílies angloparlants. Aquesta estada està organitzada per l’Escola i el Big Ben.

Intercanvi alemanys

L’intercanvi obre la porta als estudiants de 3r i 4t d’ESO a conèixer altres realitats. En aquest cas, els alumnes acullen durant una setmana alumnes alemanys i els ensenyen la seva llengua i cultura. Més endavant, són ells els que són acollits pels alumnes alemanys a la seva escola i amb les seves famílies, fent ús de l’alemany, coneixent la cultura del país i visitant els monuments més importants de la regió. Aquest intercanvi està organitzat per l’Escola i el Big Ben. Vídeo

Intercanvi amb la Xina

Aquest intercanvi permet els estudiants d’ESO i Batxillerat obrir-se a una realitat totalment diferent a la seva i a les que coneixen. Els nois i noies que hi participen tenen l’oportunitat de fomentar la seva autonomia i maduresa i de potenciar les seves habilitats comunicatives. Aquest intercanvi lingüístic i cultural està organitzat pel Col·legi de Doctors i Llicenciats. Vídeo

Amb el Batxillerat Dual s’obtenen el Batxillerat espanyol i el nord-americà. Els alumnes disposaran d’un tutor americà online i un de presencial a l’escola. El programa s’inicia quan l’estudiant comença a cursar 3r d’ESO. Aquest diploma permet estudiar a universitats americanes i, a més a més, multiplica les hores d’aprenentatge en anglès de l’estudiant.

Més informació

Robòtica

Treballem les assignatures STEM amb projectes multidisciplinaris a través del FabLab. A més, participaran en reptes com First Llec League, Smart Cities, Hour of Code…

iPads, ordinadors, PDI, Impressores 3D, drons

Aprendre fent, aquest és el gran repte de la Tecnologia. Els alumnes aprenen del procés de creació, des del disseny a la seva fabricació, mitjançant la prova i error, amb projectes transversals d’assignatures i cursos. Conceptes com la programació, la fabricació digital i amb metodologia maker s’ajunten.

Les convivències són una de les activitats més esperades del curs. Passar uns dies fora de casa amb els nostres companys i professors fa millorar les relacions de companyerisme entre tots i ajuda a reforçar la responsabilitat i independència dels nois i noies. A més a més, serveixen per a escollir delegats a 1r o per consolidar els llaços dins del grup-classe, entre altres objectius.

La Tutoria d’Ampliació Curricular és un programa adreçat a estudiants de Secundària amb bons resultats acadèmics i que gaudeixin de les mates per ampliar els seus coneixements i experiències més enllà del currículum habitual. Els grups de TAC de matemàtiques els organitzem per cursos en trobades setmanalso quinzenals. Per motivar-los, és habitual que es presentin a concursos com les “Proves Cangur”, “Fem matemàtiques”, “Problemes a l’esprint” o la “Copa Cangur”. També els oferim la possibilitat d’accedir a programes o beques de ciències i matemàtiques, com l'”Estalmat” o “l’Anemx+mates”. En el cas de les ciències, els programes “Joves i ciència” o els “Bojos per la ciència”.

La Tutoria d’Orientació Curricular està orientada a estudiants amb dificultats d’aprenentatge. El DOIP de l’Escola organitza aquest programa que és obert i amb revisions permanents. Es té en compte el que l’estudiant vol fer i es basa en el desenvolupament de projectes i activitats en grups reduïts relacionades amb l’àmbit professional escollit per el noi o la noia.

Es tracta de fer parelles entre estudiants de 1r i 3r d’ESO, que durant tot el curs poden compartir neguits respecte a la convivència. Aquesta iniciativa de Tutoria Entre Iguals està emmarcada dins del Pla de Millora de la Convivència i té com a objectiu la prevenció de l’assetjament escolar. Els participants tenen un carnet que els acredita com a vetlladors de la bona convivència i han rebut formació específica

Els projectes són propostes temàtiques al voltant de les quals els estudiants construeixen el coneixement de diferents matèries de manera cooperativa.

Alguns dels projectes són: el Chef Masterllor, els Drets Humans i la pobresa, la crisi ambiental, l’Edat Mitjana, o Instagram d’èxit.

Les matemàtiques ensenyen conceptes abstractes i, per això, tradicionalment s’ha considerat una assignatura complicada. No obstant això, al Llor, ja des de Primària, la metodologia que es fa servir s’ha canviat per fer-les més properes. Es tracta de buscar un punt de partida molt connectat amb la realitat perquè sigui l’estudiant qui descobreix els camins per arribar a la millor solució. En el cas de 3r d’ESO, a part de seguir aquesta metodologia que parteix de la vivenciació com en la resta de cursos, també connecta amb els projectes desenvolupats en el MACITEC. Un àmbit que combina les matemàtiques, les ciències i la tecnologia per a resoldre de forma pràctica i connectada amb la realitat, els reptes plantejats per trimestre.

Science Bits és una nova manera d’ensenyar les Science (més pràctica) per la qual l’estudiant va construint el coneixement en comptes de memoritzar-lo. Es fan servir els llibres digitals que incorporen vídeos, preguntes, activitats, experiments… Aquest programa és, a més a més el més guardonat del món, amb 19 premis internacionals.

L’Hora Creix és una hora a la setmana en la qual alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO treballen barrejats i trien una sèrie de tallers quadrimestrals. Aquest curs s’han fet un total de 11 tallers: de joc fit, de música a través de les TIC, de moda alternativa, de drons, de creació d’apps, de cuina de supervivència en fred, de maquetes professionals, de fotografia, d’escultura, de teatre i de curtmetratges. Es tracta d’un espai diferent, amb tallers alternatius, que es diferencia d’una classe “normal” i fins i tot de les optatives.

Per setè any consecutiu, la Fundació Llor presenta la col·laboració amb la consultora Zeno Quantum per realitzar el programa d’orientació “Me orienta”, juntament amb el DOIP del Llor.

La cooperació de les dues entitats consisteix en l’elaboració d’un complet estudi d’orientació professional, perquè serveixi d’ajut o guia, si s’escau, per als estudiants de 4t d’ESO que es troben a un pas de finalitzar la seva etapa educativa obligatòria.

Aquest macro estudi personalitzat té en compte les intel·ligències múltiples i les competències de cada alumne i les contextualitza en els diferents àmbits professionals. En identificar aquests paràmetres, el seu resultat pot facilitar la tria de l’itinerari d’estudis postobligatoris més adient per a cada cas.

Aquest projecte es fa mitjançant l’AS Avatar, una metodologia científica i tecnològica, que avalua l’expedient acadèmic de l’estudiant i les seves intel·ligències i ho compara amb les notes de tall exigides per les universitats. També s’inclou una avaluació 360, amb més de 270.000 dades i 80 variables, que permeten conèixer l’estudiant des de totes les facetes.En el recull d’informació per poder realitzar aquesta anàlisi de 360°, en què l’alumne en  serà el nucli; la família i l’escola en seran partícips, formant-ne una part imprescindible. L’estudi culminarà al mes de febrer, quan els/les estudiants rebran les 8 propostes per a possibles sortides professionals.

De fet, la consultoria Aim Solo és un projecte d’investigació que busca resoldre el que consideren el principal problema del camp professional: la dissociació entre el talent i el coneixement. En considerar que, “la majoria de les persones té talent per desenvolupar unes professions, però s’ha format per a unes altres”.

En aquest enllaç podeu veure l’entrevista que els/les alumnes de Llornews li van fer l’any passat al CEO d’aquesta consultora.

El Programa “Euroescola” és un programa del Parlament Europeu, en col·laboració amb la Comissió Europea i els Ministeris d’Assumptes Exteriors dels països que formen la Unió Europea, en el que hi participen 30 alumnes de 4t d’ESO, que s’organitzen en diferents comissions.

Al llarg del curs van presentant iniciatives perquè els nostres alumnes, els que formen part del programa, apropin les activitats que fa el Parlament Europeu a tota la Comunitat Educativa, les que afecten més directament a tots els ciutadans i ciutadanes de la Unió. Es fan campanyes informatives sobre les activitats aprovades, l’any europeu, el dia d’Europa, enquestes… es manté un Infopoint sobre informacions d’actualitat, situat durant tot l’any al hall. Es manté també informació actualitzada a les xarxes socials.

Aquest programa ha significat que la nostra escola fos la primera Escola Ambaixadora del Parlament Europeu des del curs 2017-2018, a Catalunya.

Un grup d’estudiants de 1r de Batxillerat van al Parlament Europeu d’Estrasburg convidats com a participants i guanyadors de successives edicions del concurs EUROSCOLA. Debatran amb estudiants d’altres vint països europeus temes d’actualitat com: el desenvolupament sostenible, drets humans i seguretat, el futur d’Europa, els fluxos migratoris i la seva integració en els països d’acollida; o el treball juvenil.

A l’Educació Secundària existeixen diverses activitats:

  • GTAC Matemàtiques: Es tracta de sessions coordinades per Ramon Martí i Miquel d’ampliació curricular de Matemàtiques. Es realitzen al matí o durant els migdies.
  • Racó Experts: Són 3 sessions trimestrals on s’identifica un tema d’interès, es revisa la preparació de material i finalment, es coordina una presentació com a rol “Expert” en les classes de Cicle Superior d’Educació Primària.
  • Tallers d’habilitats socials: Són tallers organitzats pel DOIP de l’Escola per tal d’oferir eines i estratègies de gestió i regulació emocional

Aquest projecte neix d’una assignatura optativa anomenada Imatge i Comunicació, a la ESO i a 1r de Batxillerat. Durant tot el curs, els i les alumnes de l’equip de Llor News gestionen una empresa real: un mitjà de comunicació. Llor News consta d’un conjunt de xarxes socials com Instagram, Facebook, Twiter i Youtube, cadascuna dirigida per un alumne. Consta també d’un departament de marketing, directors, presentadors… En definitiva, la mateixa jerarquia que una empresa.

Podeu contactar amb ells i elles via mail llortvnews@gmail.com

Els enllaços dels diferents perfils socials de Llor News:

DEMANA INFORMACIÓ

Posa’t en contacte amb nosaltres i et trucarem

Conversational Assistants

Ja fa alguns cursos que rebem a la nostra escola els “Conversational assistants” o auxiliars de conversa. Acompanyen els professors d’anglès a les classes i donen suport a la part de “Speaking”. Gràcies a ells es facilita la immerssió lingüística total i s’internacionalitza l’escola, obrint-se a altres cultures i costums.