El plurilingüisme té una gran importància al Llor. La llengua anglesa està present en el dia a dia dels alumnes d’I3, I4 i I5 i no tan sols en aquesta àrea, també a ‘Sport’. L’aprenentatge té un enfocament lúdic i divertit. S’ofereixen diferents recursos perquè els infants assoleixin objectius gairebé sense adonar-se’n. Es dona prioritat a les cançons on es treballa de manera repetitiva frases gramaticalment correctes, i al “learning doing” on els nens i nenes vivencien els aprenentatges.

El xinès és una llengua amb molt de futur, és per això que a l’escola no hem volgut perdre l’oportunitat d’apropar-nos a ella i alhora a la cultura i les tradicions que comporta.

Per estimular l’aprenentatge fem servir els jocs, principalment visuals i de repetició oral com el “huoche” (tren) per aprendre a expressar ordres.

Les TIC a I3, I4 i I5 es fan servir a partir de:

Robòtica a l’Educació Infantil

A través de les Bee-bots, uns petits robots programables, treballem la direccionalitat i l’orientació espacial alhora que aprenen vocabulari en anglès. Vídeo

iPads / PDI

Aprenem aspectes tècnics de l’us de l’iPad i treballem diferents  àrees d’aprenentatge com: les matemàtiques, la lecto-escriptura, la percepció visual… 

Taules de llum

Les taules de llum pretenen fomentar la imaginació i la creativitat dels nens i nenes i, alhora, millorar aspectes com la integració sensorial.

Promethean ActivPanel

Es tracta d’una evolució de la PDI, que ofereix una millor experiència d’aprenentatge als alumnes perquè és interactiva i permet el treball cooperatiu/conjunt.

Les convivències permeten els nens passar uns dies fora de casa amb els seus companys i professors. Sovint és la primera vegada que van a dormir fora de casa i això ajuda a reforçar la seva responsabilitat i independència. S’organitza de tal manera que el nen es troba en un context diferent del que està acostumat però amb gent que ja coneix i que li fa sentir segur i acompanyat.


Les “convis” són temàtiques i a cada curs se celebren a llocs diferents on aprenen diversos coneixements.

A principis del segon trimestre els alumnes de 4t d’Educació Primària, quinzenalment, llegeixen i/o expliquen contes a infants d’I5. Es formen parelles que seran fixes durant el període que es porta a verme l’activitat. L’objectiu és doble, d’una banda, fomentar l’escolta i el companyerisme i, d’altra banda, millorar l’hàbit lector.

L’objectiu principal d’aquest taller és fer entendre els nens que l’art no és només pintar “sense sortir-se de la línia”, sinó que hi ha molts més materials, molts més suports i maneres de fer. Es tracta de sensibilitzar i facilitar l’expressió a través de l’art i de fer-los entendre que tots som diferents i tots podem ser artistes. El més important és el procés i no el resultat.

De forma voluntària, els familiars dels nens i nenes de l’Ed. Infantil i C.I. de primària venen a l’escola i llegeixen o representen contes tradicionals o inventats per fer participar la família en el foment del gust per la lectura.

La Magüi és la nostra mascota i ens acompanya durant el curs en diferents activitats que fem. Aquesta fada del bosc ens visita sempre a principi de curs per donar la benvinguda a tots els infants i ho celebrem ballant i gaudint del moment.

El Comiat d’I5 se celebra quan els nens i nenes estan a punt d’acabar l’etapa. Fem una actuació amb unes coreografies i amb les famílies com a espectadors. Ens acomiadem de l’Educació Infantil i donem la benvinguda a la Primària.

És un dia molt especial i emotiu per a tothom.

 

Al llarg del curs s’organitzen xerrades de temàtica educativa per a les famílies d’educació Infantil, amb l’objectiu de compartir coneixements i experiències. Això permet alinear escola i família per vetllar pel benestar i el desenvolupament dels infants.

DEMANA INFORMACIÓ

Posa’t en contacte amb nosaltres i et trucarem

Conversational Assistants

Ja fa alguns cursos que rebem a la nostra escola els “Conversational assistants” o auxiliars de conversa. Acompanyen els professors d’anglès a les classes i donen suport a la part de “Speaking”. Gràcies a ells es facilita la immerssió lingüística total i s’internacionalitza l’escola, obrint-se a altres cultures i costums.